لزوم خلاقیت در تبلیغات محیطی

خلاقیت چیست؟! تاثر خلاقیت بر تبلیغات محیطی چیست؟ آیا واقعا می توان در تجارت امروز به خلاقیت تکیه کرد؟ اینها سوالاتی هستند که حتی پرسیدن آنها نیز نیاز به نگاهی خلاقانه دارد. اگر شما بدقت و با نگرشی بدون محدودیت و چند بعدی به مسائل و مشکلات تجارت و تبلیغات محیطی خود نگاه کنید، همواره می توانید با تکیه بر خلاقیت و نوگرایی ضمن ایجاد پله هایی برای ترقی و تجلی این نوع نگرش احتمال موفقیت خود را به شکل فزاینده ای افزایش دهید.

لزوم خلاقیت در تبلیغات محیطی
http://www.farabillboard.com/نوشته-ها/مقالات/لزوم-خلاقیت-در-تبلیغات-محیطی.html

 

لزوم خلاقیت در تبلیغات محیطی

در بازاری که مملو از محصولات و خدمات مختلف است، خلاقیت حرف اول را می زند. هم خلاقیت در تولید محصول و هم خلاقیت در تبلیغات و اگر تبلیغات برای بازاریابی بدون خلاقیت باشد برای مخاطبان بسیار خسته کننده و ملال آور است و سازندگان تبلیغات نیز کاری بی اثر را انجام داده اند.
تبلیغات اگر به گونه ای منحصر به فرد باشد تاُثیر مطلوبی بر جای خواهد گذاشت و بدین معنا که در بین تبلیغات دیگر تبلیغ شما بر جسته باشد و اینکه منحصر به فردی با هویت برند در ارتباط باشد و اگر درغیر اینصورت شکل بگیرد مخاطب را از دست خواهید داد.

«استفان وگل» مدیر ایده پردازی دفتر Ogilvy&Mather در آلمان است. وی که فردی پیشتاز در زمینه خلاقیت می‌باشد دراین ‌باره می‌گوید: “هیچ‌ چیزی از تبلیغات خلاقانه کارآمد تر نیست. تبلیغات خلاقانه‌ به‌ یادماندنی تر و بادوام تر است. با هزینه تبلیغاتی کمتری موثر واقع می‌شود و می‌تواند گروه طرفداران خود را با سرعت بیشتری بسازد.”
سرتاسر یک کار خلاقانه بر پایه‌ی آن چیزی که قبلاً درست شده، به وجود می‌آید و هر ایده‌ی جدید تنها ترکیب یا تلفیقی از یک یا چند ایده‌ی قبلی است. مهم نیست که این ایده یا تکنیک چگونه به ذهن ما رسیده، بلکه چگونگی استفاده و به‌ روز‌رسانی آن برای هدف مهم است. از این رو، آشنایی با استراتژی‌ها و تکنیک‌های خلاقانه و درک بهتر و عمیق ‌تر مکانیزم و چگونگی عملکرد آن‌ها می‌تواند به گسترش فضاهای ذهنی و یافتن ایده‌های نو منجر شود.

 

منحصر به فرد بودن تبلیغات

چاپ بنرهای بزرگ و قرار دادن آنها روی بیلبوردها با هزینه های بالا ریسکی است که بسیاری از افراد برای پیشرفت کسب و کارشان می کنند اما خیلی کم هستند افرادی که حاضر شوند ریسک تولید یک بیلبورد خلاقانه و قبول شاید ۲۰ الی ۵۰ درصد هزینه بیشتر را بپذیرند. اما واقعیت این است که یک بیلبورد با طرح خلاقانه میان سکوت تمام بیلبوردها فریاد خواهد زد! برای ایده پرازی و طراحی تبلیغات محیطی خلاقانه نیاز به تفکر خلاق در تبلیغات داریم. 

یک تبلیغ اصیل دربردارنده‌ی عناصری است که نادر یا شگفت‌آور هستند، یا آن چیزی است که دور از بدیهیات و پیش پا افتادگی حرکت می‌کند. تمرکز روی منحصربه‌ فرد نشان دادن ایده تبلیغاتی یا ویژگی‌های مطرح ‌شده در تبلیغ است. به عنوان مثال، یک تبلیغ می‌ تواند از هنجارهای جامعه یا تجربیات منحصربه ‌فرد تصویری و کلامی استفاده نماید. تعداد زیادی از کمپین‌های تبلیغاتی هر چیزی بجز اصالت هستند.

لوکیشین ابتدایی(الگویی قدیمی) مواد شوینده، یک خانه ‌دار را نشان می‌ دهد که با یک شست ‌وشوی به مراتب سفیدتر به وجد آمده است؛ عطرهایی که از مدل‌های بسیار زیبا و مانکن‌های جذاب معرفی می‌شوند و ماشین‌هایی که رانندگی در یک منظره زیبا را به دور از ترافیک نشان می ‌دهند.

 

نقش گرافیک محیطی در تبلیغات محیطی

گرافیک محیطی به عنوان یکی از شاخه های گرافیک در رسیدن به اهداف بالا نقش بسزائی دارد، و بخش عمده ای از فعالیت های تبلیغاتی و تجاری را در بر می گیرد . محیط اطراف ما خانه ای که در آن زندگی می کنیم خیابانی که درآن تردد می کنیم فضای سبزی که درآن قدم می زنیم ، پارکی که برای تفریح به آنجا می رویم ، همه نیاز به برقراری روابط منطقی فرمی و روابط سازمان بندی دقیق بر مبنای اصول و مبانی بیان بصری دارند.

تبلیغات محیطی به عنوان شاخه ای از گرافیک محیطی دارای نقش مهمی در ارتقای فرهنگ و اقتصاد جامعه است. دنیای معاصر ما با شتاب بسیار زیادی به‌ پیش می‌رود و محرک اصلی این سرعت تکنولوژی است. تکنولوژی، زندگی انسان را به سمت ساخت و تولید و تنوع در آنها رهنمون می‌کند، بدین ترتیب نیاز به بازار عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و از مهم‌ترین ابزار دستیابی به چنین روابطی تبلیغات است و تبلیغات محیطی به عنوان زیر‌مجموعه گرافیک محیطی وظیفه انتقال پیام‌ها را برعهده دارد و به کمک آن می‌توان پیام‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، تجاری و سیاسی را به سهولت در معرض دید مردم قرار داد و آنها را در جهت بهترزیستن و چگونه زیستن راهنمایی کرد.

تبلیغات محیطی شامل تابلوهای بزرگ تبلیغاتی (بیلبورد)، تابلوهای دیواری، تابلوهای آلومینیومی(جایگاه تبلیغاتی چهاروجهی و سه‌وجهی) تابلوهای گردان سه‌بعدی، تابلوهای شش‌وجهی، تابلو‌های دیجیتال و بنرها، پوسترهای تبلیغاتی ایستگاه‌های اتوبوس و مترو، ترانزیت پوستر(تبلیغات داخل اتوبوس)، پانل‌های دیواری همگی به عنوان تبلیغات محیط بیرونی و گرافیک محیطی شهر می‌توانند به خوبی نقش تبلیغی در سطح شهر ایفا کنند.

 

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴

مشخصات این نوشته

دسته بندی : مقالات
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴
تعداد بازدید : 683 بار

تگ ها

تبلیغات محیطی
تبلیغات
خلاقیت در تبلیغات
خلاقیت در تبلیغات محیطی