تبلیغات اتوبوس شهری تهران

تبلیغات اتوبوس شهری تهرانتبليغات و آگهی بر روی اتوبوس يكی از موثرترين و جذابترین نوع تبليغات است، این نوع تبلیغات را می توان به نوعی بیلبوردهای متحرک نامید در اين شيوه به دليل اينكه اتوبوس مدام در سطح شهر در حال تردد است ، محدوده وسيعی از شهر و میلیونها بیننده را تحت پوشش تبليغات قرار میدهد و طيف وسيعی از مخاطبين از شمال شهر تا جنوب شهر و از شرق تا غرب را دربر میگيرد.

تبلیغات اتوبوس شهری تهران
http://www.farabillboard.com/نوشته-ها/مقالات/تبلیغات-اتوبوس-شهری-تهران.html

این نوع تبلیغات به دلیل هزینه پایین نسبت به سایر تبلیغات و  تاثیرگذاری بالا ، همچنین به دلیل نزدیکی زیاد تبلیغات به مخاطب از لحاظ ارتفاع اتوبوس این نوع تبلیغات را از جمله محبوب ترین ها در میان صاحبان برند و محصولات قرار داده است.

 

تاریخچه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس

شـاید نتـوان تاریـخ دقیقی را بـه عنوان مبدا تبلیغات سـامانههای حمل و نقل عمومـی، به خصوص اتوبوسهـا در نظـر گرفـت ولـی بدیهی اسـت که قرن بیسـتم دوران شـکوفایی این رسـانه فراگیرو عـام بـوده و در حـال حاضـر بـا تلفیـق خالقیـت، هنرهای بصـری و پیشـرفت علوم بـه بلوغ وکارآمدی خود رسـیده اسـت، تا جایی که در سـال 2014 به عنوان یکی از کاراترین رسـانههای تبلیغات
خـارج از خانـه در ایـالات متحده آمریکا محسـوب می شـود.با توجه به بررسی تاریخی حضور اتوبوس در زندگی روزمره شهروندان در سراسر جهان و همچنین مطالعه ابعاد گوناگون تاثیرات مثبت آن در ایران و به خصوص در تهران، این وسیله نقلیه که بیشترین آمار سرویس دهی و جابه جایی شهروندان را در سطح شهر به خود اختصاص داده، به طور قطع رسانه های  مطلوب برای حضور برندهای مختلف در سطح شهر با دسترسی وسیعی به گروه های گوناگون هدف  محسوب می شود.

 

مزایای تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس شهری

  • بیشترین دسترسی به مخاطبان با هزینه بسیار کم و تکرار زیاد را دارد.
  • اتوبوس روزانه از محل های مهم تجاری، اداری و تفریحی عبور می کند و مردم زیادی را از همه نوع قشر تحت پوشش قرار می دهد. 
  • با استفاده از اتوبوس های محلی دربیش از 18 ساعت در روز و 7 روز هفته، میتوان روی قشر خاصی از مردم در مناطق مشخص شده تمرکز کرد و تمرکز برروی مخاطبان هدف و Segmentation درست در این رسانه امکانپذیر است.
  • بدنه اتوبوس به واسطه شکل هندسی و قابلیت های فیزیکی آن برای پیاده سازی ایده های خلاقانه پتانسیل بالایی دارد. 
  • هزینه کم تبلیغاتی نسبت به دسترسی بالا به مخاطبان هدف و تکرار زیاد در نقاط مختلف و پر رفت و آمد و افزایش اثر بخشی بسیار زیاد تبلیغات محیطی و خارج از خانه در کنار رسانه های ATL مثل رادیو و تلویزیون میتواند اثربخشی کمپین های تبلیغاتی را افزایش دهد.

 

تبلیغات اتوبوس شهری تهران

قیمت تعرفه تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس ها،  CPT  (تحویل با پرداخت کرایه حمل تا مقصد) این رسانه از لحاظ برنامه ریـزی رسـانه های تبلیغاتـی بسـیار بـالا بـوده و ایـن رسـانه را بـه عنـوان یکـی از مهمترین رسانه های تبلیغات محیطی(OOH) مطرح می کند.

 طبق گزارش های سازمان حمل و نقل و ترافیک استان تهران بیش از 70 درصد از جمعیت ساکن و مهاجر به تهران در شبانه روز در خیابان های شهر تردد می کنند که با توجه به مسیرهای خطوط اتوبوسرانی که از معابر اصلی و مهم شهر گذر میکند، این رسانه را تبدیل به یکی از قدرتمندترین رسانه های محیطی این استان از لحاظ فرکانس و میزان دسترسی به مخاطبین قرار میدهد.

رسانه ای که هم CPT بالا دارد، هم دسترسی و کیفیفت بالایی  را به خود اختصاص میدهد و با توجه به ابعاد و قابلیت های فیزیکی سازه هایش می تواند با طرح هایی جذاب نفوذ در مخاطبین هدف را بالا ببرد، بی شک رسانه قدرتمند و بی رقیب محیطی این شهر محسوب خواهد شد. هر اتوبوس به طور متوسط در روز توسط سرنشینان 400 هزار خودرو دیده می‌شود که این آمار به جز افراد پیاده‌ای است که اتوبوس‌ها را می‌بینند و همین امر باعث استقبال صاحبان کالا از تبلیغات بر بدنه ناوگان شهری گردیده است.

 

معرفی اتوبوس بی آر تی و وضعیت آن در تهران

همواره یکی از مهمترین نقاط ضعف سیستم حمل و نقل مسافر با اتوبوس های شهری ، کندی تحرک و پائین بودن بهره وری این سیستم می باشد و با ورود اتوبوس های پرسرعت یا BRT  این مشکل تا حد زیادی رفع شده وبه  نوعی سیستم حمل و نقل خیابانی مجهز به فن آوری های نوین ITS است که دقت و سرعت سیستم حمل و نقل ریلی و انعطاف پذیری حمل و نقل با اتوبوس را همزمان دارا می باشد.
 BRTمخفف Bus Rapid Transit است، يعني سيستم اتوبوس‌‌هاي پرسرعت (كه امروز آنرا به عنوان سامانه اتوبوس هاي تندرو مي شناسيم). سال‌هاي زيادي است كه در كشورهاي مختلف از روش‌هاي متفاوتي براي افزايش كيفيت و سرعت خدمات اتوبوس‌ها استفاده مي‌شود. روش‌هايي چون اختصاص خطوط ويژه به اتوبوس‌ها و دادن اولويت به اتوبوس.
نخستین سامانهٔ اتوبوس از این دست در ایران است. اولین خط این سامانه که حد فاصل چهارراه تهران پارس در شرق تهران تا میدان آزادی در غرب تهران می‌باشد که در مرداد ماه سال ۱۳۸۶ راه‌اندازی گردیده و سپس به تدریج کامل شد.

 

تعرفه تبلیغات اتوبوسی

تبلیغات بر روی  بر روی بدنه اتوبوس در تهران به دلیل اثر بخشی بالا با استقبال بسیار زیادی مواجه شده است و قیمت گذاری و هزینه این رسانه به عواملی نظیر نوع اتوبوس (تک کابین و دو کابین) ، تعرفه اصلی اتوبوس،هزینه نصب و اجرا بستگی دارد و به دلیل اینکه هر ساله قیمت تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس در مزایده های عمومی در حال تغییر است نمی توان قیمت ثابتی را اعلام نمود. اما بطور کلی تعرفه تبلیغات روی بدنه اتوبوس‌های شهر تهران به شرح زیر است:

  • -   تعداد 10 تا 30 دستگاه اتوبوس ماهانه هر دستگاه 12 میلیون تومان
  • -   تعداد 30 تا 50 دستگاه اتوبوس ماهانه هر دستگاه 11 میلیون تومان
  • -  تعداد 50 تا 70 دستگاه اتوبوس ماهانه هر دستگاه 10 میلیون تومان
  • -  تعداد 70 تا 100 دستگاه اتوبوس ماهانه هر دستگاه هشت میلیون تومان

لازم به ذکر است این مبالغ بدون محاسبه هزینه چاپ و نصب پوستر صورت گرفته است و  هزینه چاپ و نصب به ازای هر دستگاه اتوبوس با توجه به نوع اتوبوس و طرح مورد نظر جداگانه محاسبه میشود و حداقل دوره قرارداد سه ماهه و حداقل تعداد دستگاه مورد قرارداد 10 دستگاه اتوبوس است.

۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۰۱

مشخصات این نوشته

دسته بندی : مقالات
آخرین بروزرسانی : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۶:۰۴
تعداد بازدید : 1,410 بار

تگ ها

تبلیغات اتوبوس شهری تهران
تهران
اتوبوس
تبلیغات
تبلیغات بر روی بدنه اتوبوس در تهران
اجاره تبلیغات اتوبوس در تهران
تعرفه تبلیغات اتوبوس در تهران
مجری تبلیغات اتوبوسی در تهران
تبلیغات بر روی اتوبوس های تهران
تبلیغات اتوبوسهای تهران
تبلیغات اتوبوس های تهران